onsdag 19 oktober 2011

Theos välsignelse

I lördags var det dax och välsigna vår lille prins!! Vi hade det tillsammans med hans kusin Linus eftersom de nästan är jämn gammal skiljer bara 17 dagar på dem.

Klockan 13 00 bjöd vi på mat. Det blev rostbiff, potatissallad, grönsallad och frallor. efter blev det kaffe med kärleksmums .

Vid 15:30 var själva välsignelsen. Den var så fin, kort och bra. Min syster sjöng det lilla ljus jag ha. Meningen var att Jhona, och kusinerna Lucas och Max  skulle vara med och sjunga. Men så blev det inte Utbröt ett kaos istället max gick fram och började spela trummor, Jhona ville ha en mikrofon och började skrika att Svea (min syster som sjöng) skulle ta ner den från stativet. men Svea sjöng så fint trots allt som hände runt omkring henne.

Nellie sjöng Lille du och Theos sång. Oj oj så fint hon gjorde det! Man rös i hela kroppen. Hon sjöng även barnet är en gåva.

Efter välsignelsen bjöd vi på tårta och ostkaka.   

Det blev verkligen en perfekt dag för vår fina lille Theo!! (Det ända som var lite jobbigt var att jag hade så ont i min visdomstand… I måndags åkte den ut!!mer om det i ett annat inlägg kanske)

Ett stort tack till alla som kom!!

Bilder på presenter kommer senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar