torsdag 26 april 2012

En olycka händer så lätt

Jhona stod på en stol och kollade på när jag gjorde middag som han alltid brukar göra. Idag var han lite “rörig” och stod inte stilla. jag sa åt han flera gånger och stå stilla annars kommer du trilla.  Det dröjde inte många minuter förrens han trillade ner på det hård kakel golvet. Han skrek hur mycket som helst (jag förstod att något hade hänt han brukar inte skrika så annars) När jag kollade han blödde han massa från munnen. Jaha tänkte jag han bet sig i underläppen, det va ju inte så konstigt. Jag häntade lite papper och tryckte. då upptäckte jag att han blödde under underläppen Först trodde jag att han hade bitit hål rakt igenom underläppen. Men sen upptäckte jag att han hade bitit sig på två olika ställen, ett bett på utsidan och ett på insidan. Vi fick åka till näraktuen och limma ihop bettet på utsidan. Nu är han hel igen vår fina kille! Bara lite jobbigt att det inte få bli blött. Såret sitter ju precis under underläppen, vi kan inte tvätta han riktigt där, borsta tänderna är ju lite svårt sen får han dricka ur pipmugg eller sugrör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar