tisdag 2 juni 2009

JHONA!

I söndags klockan 5:15 kom äntligen vår lilla fina Prins! Han vägde 3400 gram och var 52 lång. Jhona ska han heta. Förlossningen gick bra och väldigt snabbt.Värkarna började lite smått vid nio på kvällen med typ 10 minuter mellanrum och lite oregelbundna och så. Vid tolv gick vi och la oss. Vid halv ett började bli lite mer kraft i värkarna vi började klocka dom men då var det typ 2 på tio minuter. Sen vid kvart över ett började det rejält, jag ringde in till förlossningen de sa att jag skulle gå in och duscha varmt o ta en två alvedon. Jag skulle jag ringa tillbaka om det blev värre. Jag hann bara in i duschen sen var det bara för Makke och ringa o säga att vi kommer in. Vi åkte så vi var inne vid klockan 2 på natten. jag var öppen 3 cm då. Nånstans mellan halv fyra och fyra ville jag ha ryggmärgsbedövning men narkosläkare var borta på larm så det skulle dröja typ 30 minuter till. Istället kollade barnmorskan hur mycket jag var öppen och då var jag öppen 10 cm så det var bara till och börja föda utan smärtlindring. Vid 5:15 så tittade vår prins ut! Han är så fin den finaste i hela världen. Bättre mors dag present kunde jag inte fått!
Igår kom vi hem från BB. Trötta men väldigt väldigt lyckliga =)
Vi kommer inte lägga ut några bilder på han här utan vi ska skaffa en sida med lösenord. Vi återkommer med adresser o sånt till den sidan när vi skapat den. Sen får ni som vill ha lösenordet till sidan höra av sig till oss =)

1 kommentar:

  1. Grattis Grattis Grattis till er alla tr! Längtar tills vi får se er lilla prins.....syns på söndag
    kram fam i lyckeby

    SvaraRadera