fredag 8 juli 2011

När lilla fina Theo kom till oss

Har inte haft tid och skriva en om natten när Theo kom till oss förrens nu. Fullt upp hela tiden.

När jag jag och la mig kände jag att jag hade lite mer ont i ryggen än vad jag brukade ha. Hade även starka sammandragningar /förvärkar/värkar men det var inget som oroade mig hade ju haft det så många gånger förut. Jag nämnde inte ens något för Makke om det eftersom jag trodde att det var som det brukade vara ,falskt alarm. sen hade jag haft mer ont andra nätter.Jag sov knappt nåt på hela natten. vid tre gick  vattnet. Jag väckte älskling och sa vad som hänt och  ringde jagsandra som skulle ta hand om Jhona och efter ringde jag i in till förlossningen. På förlossningen sa de att vi skulle vänta och komma in eftersom jag inte hade några regelbundna värkar.Under tiden väckte älskling Jhona . jag ringde tillbaka till Sandra och sa att vi inte kommer utan avvaktar. Men både älskling och sandra låg på att jag skulle in så vid kvart över tre ringde jag in och sa att jag hade regelbundna värkar (men det hade jag egentligen inte ) Vi lämnande av Jhonis och åkte in . Vi var inte stressade när vi åkte in. vi kom in vid fyra och då var jag öppen sex cm. Vi fick komma in på förlossningsrum vid kvart över fyra. Inne på det rummet skulle de göra en ctg kurva på mig, men de hann inte så långt. Vid 04 34 tittade världens finaste lille Theo ut. Allt gick så fort så vi hann knappt uppfatta att han hade kommit. Vi var beredda på och åka hem utan bebis denna gången med så det kom som en liten chock för oss =)

P1090747

Jag ville åka hem efter sex timmar men lilleman låg lågt i socker så vi stannade kvar på BB. Hela dagen och natten pendlade hans socker mellan bra och dåligt. På tisdag morgonen sa de att vi skulle få åka hem om två socker värden efter varandra såg bra ut. jag ringde till älskling (som var hemma med Jhona ) och sa att de skulle börja göra sig i ordning och komma och hämta oss. Men så blev det inte han sjönk i socker =( Vi hamnade nere på IVA istället. Där nere kunde de sätta sockdropp på han om det behövdes. Hela dagen låg hans socker bra och under natten med. På onsdag förmiddag fick vi äntligen komma hem =)

Jhona var och är så stolt över sin Theo =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar