måndag 13 april 2009

Påskhelgen






ITorsdags eftermiddag kom som ni vet min familj upp hit till storstan. Vi mötts hemma hos min syster där vi åt middag alla tillsammans. På kvällen tog jag och Makke med oss Selma, Sacken och Svea hem till oss och jag ut till en lekpark med dem. Mamma, Pappa, Sandra, Crille och Lucas åkte iväg och handlade. Mamma,pappa, Sacken och Svea kom sedan hem till oss och sov här.

I fredags så vaknade vi upp till stråkande solsken! Mamma putsade fönsterna och byte gardiner här hemma på förmiddagen. Tack så mycket mamma! Det behövdes verkligen kan jag lova
Efter lunch tid packade vi fika korgen och alla åkte iväg till Flottsbro. Där satt vi bara och hade det skönt solen=)
På kvällen gick mamma och pappa ut och åt. Vi var barnvakter åt de små. Vi satt hemma hos Sandra på kvällen och kollade på tv. Vid 22 tiden kom mamma och pappa tillbaka och vi åkte hem till oss och kollade lite på tv innan det var sovdaxs.

Påskafton var det också strålade sol så vi satt ute i solen en bra stund. På eftermiddagen började vi fixa med påskbordet, på kvällen kom Chrilles föräldrar, hans syster och hans tre syskonbarn och skulle fira påsken med oss. var väldigt trevligt.
Vi tog med Sonja och Selma hem till oss, de skulle sova hos oss. När vi kom hem spelade vi rummikub med dem. Som vanlig vann Lilla Selma =) Hon är så duktig på såna spel (sen ha hon ju alltid sånt flyt)

Även på påskdagen var det hur fint väder som helst. Vi tog med oss fikakorgen och åkte ut till Lida.
På kvällen var vi alla hemma hos mig och Makke och grillade. Hans och Monica kom över en runda med. Blev en väldigt lyckad kväll =)
Sonja och Selma sov även denna natten hos oss.

Idag så åkte familjen hem =( Dessa dagar gick verkligen så snabbt. Är alltid kul när de kommer på besök!
Jag, Makke, Svärmor, svärfar och Evy var ute på Ulrisksdals värdshus och åt ett jätte gott påskbord. Efter det var vi så mätta och blev så trötta. Så när vi kom hem gick vi och la oss och vilade en stund så skönt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar