fredag 6 mars 2009

En liten olycka

En olycka händer så lätt... Igår när jag var på jobbet råkade jag sticka mig (var egentligen inte jag som gjorde att jag stack mig utan min "smarta arbetskompis" som la den använda stickan på en bänk. Så skulle jag ta och slänga skräp så låg den där i och stack mig =( Idag fick ja åka till företagshälsovården och ta blodprover och fick efter mycket velande hepatit B vaccination. Doktorn velade med att ge det eftersom han visste inte om det påverkade vår lilla skatt.. Doktorn ringde upp nån infektionsklinik som sa att det va okej och ta det.
Svärmor Monica fick i uppdrag och leta reda på den patienten som jag stack mg av. Lyckligtvis visst jag vem det var. Så hon ringde henne och nu är hon och lämnar blodprover. Nu börjar det bli frid och fröjd. Tror inte den patienten hade nån smitta men man kan ju aldrig va 100%.
Nu är middagsdaxs sen väntar en kväll på närakuten.
Ha en trevlig kväll allesammans!!!!

1 kommentar:

  1. Hej ajaj vad ont det gör att sticka sig!! Kram selma

    SvaraRadera