tisdag 10 mars 2009

Ingen bra dag idag =(

Denna dagen var ingen bra dag.... Den startade med att det illsnöade ute (gör säkert det fortfarande) Vi som vill att det ska bli vår nu, är så trött på denna vintern.
På förmiddagen fick jag fick ett besked (eller snarare inte fick ett besked) som gjorde både mig och älskling nervösa. Det är säkert inget men man blir ju ändå nervös.
När jag skulle jobbet så var hela bilen insnöad, så det bar bara till och börjar ta bort all snö. När jag väl hade gjort de och var alldeles kall och skulle börja köra, så upptäcker jag att verken torkarna fram eller bak funkar. Jag Panik ringer älskling och han kan ju så klart inte hjälpa han är ju på jobbet, inte så lätt för han och veta vad felet är. Men vi börjar misstänka att en säkring har gått. Ingen jag kan göra någonting åt jag vet inte hur man byter säkring vet knappt var dom sitter =). Så jag får ringa till jobbet och säga som det är, det slutar med att jag inte åker och jobbar överhuvudtaget.
När älskling väl kommer hem så kollar han säkringarna och mycket riktigt det var en som hade bränts sönder. Vi åker även om det är svårt och köra i snö oväder utan torkare till Tullinge och köper en ny säkring sen funkar allt perfekt i vår kära bil!!
Makke skulle egentligen åkt hem till sina föräldrar och ätit middag där idag eftersom hans bror är uppe här i Sthlm denna veckan men de fick de tyvärr skjuta fram till torsdag.
Vi bakade scones ikväll =) Blev Mums gott!!
Nej nu ska jag snart gå och sova och hoppas på att morgondagen blir en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar