måndag 21 september 2009

Småland

På promenad i skogen

Jhona tappade sin ena strumpa i affären han fick använda sina vantar som strumpor=) så söt!

Som sagt så åkte jag och Jhona tåget ner till Småland förra söndagen. Allt gick jättebra på tåget. Var lite mot slutet lilleman inte ville vara med. Han ville sova för natten. Så fort vi kom hem till mormor o morfar så somnade han. På måndagen var vi nere och besökte min nya kusin Benjamin, så söt han var. Vi besökte även gammelmormor på kvällen.
På tisdagen var vi bara hemma. Jhona lekte och gosade med mormor, morfar sina mostrar och morbröder. Onsdagen åkte vi till Värnamo. Svea skulle till doktorn och jag skulle handla lite saker till barnvälsignelsen. Många som kom fram och tyckte att jag hade en sån söt flicka. Fattar inte varför så många tror att Jhona är en flicka. Vi sätter på han blå, bruna ja riktiga "killkläder" men det funkar inte. Kan det bero på att han har hår?
Vi åkte till HM köpte ett par bruna strumpor eftersom han är så duktig på och sparka av sig sina strumpor så oftas hittar vi bara en =)
Handlade även saker till ostkakan som gammelmormor skulle baka till lördag.
Jhona tyckte inte alls det var kul och springa i affärer som vanligt. Han blev super glad när vi kom hem.
I torsdags så åkte mormor och morfar och handlade det sista till lördagen. Skönt att de kunde åka och handla så fick Jhona va hemma och bara ta det lugnt.
Jag, Jhona ,Sonja, Selma, Sacken och Svea gick ut och gick en härlig skogs promenad =) Jag fixade även middagen till dem. Kul och va hemma själv med dem ibland .
I fredags åkte jag, Sonja och Svea ner till Horda och dukade. Gammelmormor hjälpte också till. Sonja och jag gjorde även sallad. Skit jobbigt och hålla på och fixa med det till många personer. Tur att man inte gör det för ofta =)
På kvällen kom äntligen älskling. Jhona blev så glad när han fick se pappa =)
Sandra, Krister, Lucas och Niklas kom oxå. Även Samuel och Carro var hemma så det var fullt hus. Jhona sov oroligt på natten. Vet inte om det berodde på att jag hade stressat på dagen och han fick i sig de hormonerna + att han kände väl på sig att nåt skulle hända dagen efter.
Skriver om lördagen senare. Ska ta och gosa med min lilleplutt nu =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar