tisdag 17 november 2009

25 år

Igår blev jag gammal…

Dagen började med sms, mms, samtal, kort på posten med mera.. Väldigt trevligt. Tack alla ni som hörde av er på något sätt!

Vid lunch tid ringde älskling och sa att vi skulle ut och äta på Helens Krog. Jag blev så glad, var så länge sen vi åt där och älskling vet att jag älskar den restaurangen =)

Vi skulle mötas upp på Söder vid halv fem tiden. Innan jag åkte hemifrån kom ett blombud. Med fem underbart fina rosor från min lille Jhona. Inga vanliga rosor var det, utan det stod en text på varje ros, PÅ tre av rosorna stod det grattis på fördelsdagen och på två av dem stod det Världens bästa mamma 25 år. Då smälte mitt hjärta =) Han är bra på och komma på saker Jhona trots att han bara är 5 och en halv månad det får han fortsätta med =)

P1030027

P1030020

Vi åkte in och åt. Jhona var med oss också ville inte lämna bort han. Ville fira min 25 år dag med hela min lilla familj. Det gick jätte bra med Jhonis han satt och lekte med sina leksaker och när vi åt satt vi han i barnstolen där satt han så snällt. Vi beställde in ett glas isvatten till han med en tesked. Det tyckte han va jätte skoj att dricka.

Jag och älskling beställde in vitlöksbröd med mozzarella ost på till förrätt.

Till huvudrätt tog vi stek med klyftpotatis och fyra olika såser. Så gott!! Så bra där man kan välja hur stor köttbit man vill ha jag tog en på 200 gram och Makke tog på 300 gram.

P1030006

Till efterätt tog vi och delade en maräng schviss (vet inte hur det stavs) Tur att vi delade en för vi var gansak mätta och den var hur stor som helst och god =) 

P1030016

Efter en hel lyckad middag åkte vi hem och här hemma fick jag ytterligare en sak av min älskling.

P1030021

Ja ni ser ju på bilden var det är. Det är inte bokat när vi ska göra det, eftersom jag inte är så glad att lämna bort vår lille son. Men  det är så bra för det är bara under en och en halv timme. Så då kan de som nu passar han följa med och gå ut och gå en runda med han. Blir till våren vi gör det för nu är det fullbokat ett bra tag fram över.

Tack älskling för en perfekt 25 års dag!!! Älskar dig så mycket!!

Skrev ju att en gammal vän hade hört av sig förra vecka. Hon hörde av sig igår igen. Blev lika paff denna gången. Skönt och veta hur allt ligger till med henne. Ska träffa henne nästa gång jag åker till småland. Tycker verkligen synd om dig.. Kan inte va lätt.. Men sköönt att allt börja lösa sig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar