torsdag 1 oktober 2009

BVC

Idag va det dags för BVC besök igen. Prinsen vägde 7415 gram o va 63 cm lång, Huvudomfånget var 42 cm. Han ligger mycket över kurvan när det gäller vikten. Bvc sköterskan frågar varje gång vi är där vad min mjölk innehåller =)? Han ligger lite lite under längdkurvan. Men som hon säger längden kvittar när dom är så små bara dom inte är jättekorta. Huvudsaken är att vikten går uppåt. Jhona är enligt henne väldigt långt fram i sin utveckling jämfört mot andra 4 månaders bebisar. Väldigt metodisk tycker hon bland annat att han är. Sen säger hon varje gång vi är det hur fin han är, hur runt huvud han har, inte många bebisar som är så fina som han brukar hon säga =) Det är kul och höra. Så kanske hon säger till alla mammor vad vet jag?

I förgår var vi på Ikea. Vi köpte en barnstol till gullungen och en mat servis till han. Snart daxs för att ge han mat.Vi ska börja väldigt försiktigt. Börjar väl inte på allavar förens han är ett halvår, eftersom han klara sig så bra på min mjölk och jag vill ju fortsätta amma han. Ska bli kul och ge han lite vanlig mat sen =)

 

P1020435

 

P1020436

 

P1020438

Vi ska även försöka hålla på att han inte få något som innehåller socker det första året. Varför ska man ge han socker? Han vet ju inte att det är gott..

Nej nu ska jag sluta babbla här.

Längtar till min älskling kommer hem från jobbet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar