onsdag 3 februari 2010

Duktig Pojke =)

Idag var jag på BVC. Jhona vägde nu 9510 gram och var 71,1 cm lång (det var lite svårt och mäta han, han inte ligger stilla i ens två sek )  Huvudomfånget var 45.4 cm. Allt såg så bra ut. Han har ju börjat och plana ut nu men det beror ju på att han rör sig så mycket.BVC tanten var helt impad att han kunde gå så bra samtidigt som han gick hade han en leksak i handen och gick runt och pratade.Hon har aldrig sett en sån lite som har så bra motorik =) Hon undrade vad det skulle bli av Jhona. Hon har aldrig sett nån som börja gå vid 7.5 månader ålder. Kul när BVC tanten blir impad av vår lille son .Det glädjer oss som föräldrar i hjärtat. Men vi vet ju att Jhona är bäst!!

Att han gå tidigt var ingen fara. Hon skulle rekommendera andra att försöka hålla sitt barn stilla men hon vet ju hur Jhona är så hon sa att vi skulle köpa en hjälm till han.. Han är ju mer vild en tam vår gullunge…

Att han inte sover så bra på natten tog jag med upp. Hon fattade inte vad det kunde bero på. Skulle han vara hungrig skulle han ju gallskrika men det gör han ju inte.(hon tyckte inte att vi skulle börja med välling ska man börja med det gör man det när de är runt sex månader. Han vaknar ju inte pga av hunger. Hon tror helt enkelt att han har överskott energi.Hon tyckte även att jag kunde fortsätta amma så som jag gör nu till han är runt året. Känns så skönt och prata med henne, allt vi gör med Jhona tycker hon att vi gör rätt =)

Hon har aldrig sett en unge som håller på så som Jhona gör. Under tiden vi var där gick han runt, runt, runt vilade aldrig. Vägrade sitta på vågen nästan. Han ska ju bara stå hela tiden. Hon tyckte vi skulle fortsätta med och hålla på och rusa och försöka trötta ut han innan han somnade. Inatt sov han ganska bra. Han vaknade inte upp och låg och pratade iaf.. Jag och Makke har ju misstänkt länge att han lider av överskottenergi. det finns ju inte så mycket och göra åt. Han är ju väldigt framåt och kan mycket vår kille. Han är som en 10- 12 månader bebis..

Idag var jag och Makke lata vi köpte hem pizza. Var väldigt gott. Min älskling mår bättre idag, skönt för oss alla tre =) Han har fortfarande feber =(

Herrå alla nyfikna själar där ute =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar